قالب اکستروژن و فرز CNC

folder_openدانش فنی
commentبدون دیدگاه
قالب اکستروژن و فرز CNC

امروزه تکنولوژی در بخش نرم افزار صنعت قالبسازی و ماشین افزار از نظر کاهش زمان ساخت و قابلیت ساخت قالبها با طرح و فرم های مختلف و پیچیده پیشرفت قابل توجهی داشته است و می توان گفت  قالب اکستروژن و فرز CNC دو عنصر جدانشدنی از یگدیگر گردیده اند. ساخت قالب در سه مرحله  طراحی قالب ، عملیات ماشینکاری و مونتاژ اجزای انجام میشود و همچنین فرآیند تولید پروفیل آلومینیومی به چهار عامل بخش تقسیم میشود :1) قالب اکسنروژن 2) بیلت آلومینیومی در آلیاژ های مختلف 3) پرس اکستروژن در ظرفیت های مختلف 4) عملیات تکمیلی (شامل رنگ الکترواستاتیک، آنودایزینگ یا …)

ساخت قالب به لحاظ دقت در ابعاد و طراحی مناسب ، همچنین از نظر استحکام ، طول عمر نقش تعیین کننده ای در کیفیت پروفیل و کاهش قیمت تمام شده دارد.

در ساخت پروفیل آلومینیومی، به قالب اکستروژن نیاز است و برای طراحی قالب به نقشه فنی قطعه نیاز داریم که نقشه را از سفارش دهنده (مشتری) دریافت میکنیم و به شکل سه بعدی و با استفاده از نرم افزار در کامپیوتری می سازیم و بعد اجزای قالب را روی قطعه تفکیک میکنیم تا به مرحله تولید برسد و با استفاده از ماشین فرز سی ان سی به صورت اتوماتیک روی قالب انجام میدهیم. ماشین تراش سی ان سی با سیستم خطی نقطه انتخاب میکنیم و با توجه به مختصات قالب و هندسه تعیین میشود. این ماشینها در ساخت قالب اکستروژن بسیار مناسب هستند زیرا چند برنامه را در دسته اول میتوانند ذخیره و استفاده مجدد کنند.

 

ویژگی ها مهم در قالب اکستروژن و فرز CNC  :

*   دقت بالا در ماشین کاری ، عمر بالا قالب اکستروژن

همچنین بخوانید:  ضرورت حذف گاز گوگرد خروجی از ذوب آلومینیوم

*   دقت فوق العاده در اجرای متقارن ماشین کاری در محل موادخور های قالب اکستروژن

*   در صورت اشکال مقطع، اصلاح قالب اکستروژن به راحتی و آسیب کمتر

*   امکان کپی کردن مجدد در صورت تکرار سفارش ساخت قالب اکستروژن

*   کیفیت بالا در طراحی پروفیل و قالب اکستروژن

مطالب مرتبط

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

09127106787

× ارتباط از طریق واتس آپ