صادرات پودر آلومینیای جاجرم

folder_openاخبار آلومینیوم
commentبدون دیدگاه

دفتر مهندسی آلوپای : اطلاعاتی در رابطه با صادر کردن پودر آلومینیای جاجرم

 رئیس سازمان صنعت ، معدن  و تجارت  خراسان شمالی اعلام کرد  پودر آلومینیای جاجرم صادر می گردد.

  به تفسیر ماین نیوز، یحیی نیکدل بیان کرد: گفتگویی با کشورهای تاجیکستان و چین در رابطه با صادر کردن این محصول انجام شده ، هم اکنون در حال بررسی بر سر قیمت می باشند.

 همچنین افزود: در سال قبل نیز شرکت آلومینیای جاجرم ،پودر آلومینیا را به یکی از کشورهای همسایه صادر کرد، ولی با جلوگیری کردن از صادرات این محصول ، باعث پایین آمدن صادرات این استان در سال جاری شد.با توجه به اینکه این شرکت 30 درصد از نیاز کشور را فراهم می کند و باقیمانده ی نیازها از خارج از کشور فراهم می گردد، به همین علت صادرات پودر آلومینیا به مصلحت کشور نمی باشد.

اما در سال1393به دلیل اینکه خریداران این محصول در پرداخت بدهی های خود به شرکت آلومینیای جاجرم تاخیر داشتند در نهایت به این نتیجه رسیدند که پودر آلومینیا را صادر کنند. ولی در حال حاضر شرکت های ایرالکو و المهدی بدهی های خود را پرداخت می کنند و مقداری که باقی مانده مربوط به طلب های گذشته می باشد.

 

آقای نیکدل همچنین اصرار بر این داشت که این شرکت ضرورتی ندارد کالاهای خود را به مصرف کنندگان داخلی بفروشد. برهمین اساس افزود : علاوه براینکه این محصول را به این دو شرکت می فروشیم همزمان با شرکت های خارجی هم در حال بررسی و مذاکرات هستیم که در صورت توجیه اقتصادی پودر آلومینیا را برای آنها هم صادر کنیم.

همچنین بخوانید:   تا چه میزان تقاضای آلومینیوم پیش بینی شده از خودروهای الکتریکی  واقعی است

مطالب مرتبط

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

09127106787

× ارتباط از طریق واتس آپ