ساخت قالب اکستروژن آلومینیومی

folder_openقالب اکستروژن آلومینیوم
commentبدون دیدگاه

 

مراحل ساخت قالب اکستروژن به چند بخش تقسیم بندی می شود. اما خیلی از کاربران به دنبال قیمت قالب اکستروژن آلومینیوم هستند و میخواهند هزینه ساخت قالب آلومینیوم را محاسبه نمایند تا بتوانند پروژه های خود را آغاز کنند.

قالب سازی آلومینیوم یک فرایند بسیار دقیق و پیچیده است. به طوری که اگر شما از صنعت آلومینیوم سررشته ای نداشته باشید نمیتوانید اقدام به ساخت قالب اکستروژن نمایید. در ادامه مقالات آموزشی آلوپای قصد داریم در خصوص ساخت و تولید قالب اکستروژن با شما صحبت نمایید پیشنهاد میکنیم این مقاله تخصصی را از دست ندهید.

 

ساخت قالب اکستروژن

برای ساخت قالب اکستروژن آلومینیومی میتوانید از دو روش کلی استفاده کنیم. که هرکدام مزایا و معایب خود را دارند. اولین روشی که میتوانیم از آن بهره مند شویم قالب سازی اکستروژن به روش سنتی است و دومین روش هم قالب سازی اکستروژن به روش CAD-CAM می باشد.

البته اینکه را باید در نظر داشته باشید با توجه به سیاست های کاری خود میتوانید از یکی از دو روش بالا استفاده نمایید و هر دو روش مورد تایید بوده و میتوانید از بهترین کیفیت برای قالب خود بهرهمند شوید.

 

قالب سازی اکستروژن به روش سنتی

روش سنتی یک روش تقریبا پایه در زمینه تولید قالب اکستروژن است. در این روش بعد از تراشکاری بلوک های قالب باید خط کشی هایی روی قالب انجام شود و به وسیله ماشینکاری قسمت های اضافه بلوک ماشین کاری شده و سپس به وسیله سوهان و سنگ انگشتی قالب فیلر گردد.

با استفاده از این روش میتوانید از هزینه کمتری برخوردار شوید و وابستگی زیادی به ماشین کار خواهید داشت تا بتوانید از بهترین کیفیت و بالا ترین دقت بهرهمند گردید.

مزایا: 1. قیمت پایین

همچنین بخوانید:  قالب اکستروژن | ساختن و تولید قالب اکستروژن

معایب : 1. عدم تکرار پذیری – 2. وابستگی زیاد به مهارت های ماشین کار

 

قالب سازی اکستروژن به روش CAD-CAM

دومین روشی که برای ساخت قالب اکستروژن استفاده می شود، روش CAD-CAM. در این روش دارم میتوانید با پیشرفت فناوری در بخش ماشین افزار قالب هایی تولید نمایید که مد نظراتان است. روش CAD-CAM مخفف  ( Computer Aided Design / Computer Aided Manufacturing ) است که میتوانید با ورود پیشرفته ترین ماشین افزار ها مخصوص ماشین های CNC به میزان قالب توجهی کاهش زمان در تولید قالب و هم تولید قالب هایی که فرم های بسیار پیچیده ای دارند موثر باشند.

همچنین نباید نرم افزار های POWERMILL، MECHANICL و  MAGMA را دست کم بگیریم، زیرا با وجود ماشین افزار های CNC در کنار نرم افزار قدرتمند قالبی نیست که در ذهنتان باشد و شما نتوانید آن را پیاده سازی نمایید.

در بدو ورود این نرم افزار در ایران، ابتدا برای صنایع نظامی و خودرو سازی استفاده می شود و با کاهش قیمت و حضور تحصیل کنندگان رشته های ساخت و تولید و روی کارآمدن افراد مختصص شرکت های دولتی شروع به تولید قالب های دایکست و پلاستیک به روش CAD-CAM را نمودن. اما در صنعت آلومینیوم و تولید قالب های اکستروژن به روش CAD-CAM تنها حدود 12 سال است که مورد استفاده قرار گرفته است.

روند تولید قالب های اکستروژن آلومینیوم به سه بخش طراحی، شبیه سازی و ساخت تفسیم می شوند. که در بخش طراحی، مهندس طراح با توجه به هندسه مقاطع پروفیل، دانش و تجربه خود را به کار بسته تا بتواند با استفاده از نرم افزار و مدل های سه بعدی قالب بهترین قالب را تهیه نماید.

سپس مهندس طراح باید طرح هایی که تولید نموده است را به دستگاه های CNC منتقل نمایید تا طراح تولید شده، اجرا گردد و قالب اکستروژن مورد نیاز تهیه شود. البته مراحل تولید ساخت قالب اکستروژن به این سرعت نبوده. اول از همه باید فولاد مورد نیاز اسلایس شده و بر روی آن عملیت ماشینکاری، اسپارک، عملیات حرارت، سنگ مغانطیس و تنش گیری در صورت نیاز انجام شود.

همچنین بخوانید:  قالب اکستروژن

بعد از آنکه مراحل بالا به صورت دقیق انجام شدند باید مونتاژ قالب صورت گرفته و فیلر کاری نهایی شده و در نهایت بعد از کنترل کیفیت آماده می شود که روانه بازار گردد. خالی از لطف نیست که مزایا و معایب این روش را نیز با یکدگیر بررسی نمایید.

مزایا : 1– تکرار پذیری قالب 2– دقت ابعادی بدون خطای انسانی 3– عمر طولانی تر قالب نسبت به قالب های سنتی 4– امکان اصلاح قالب قبل از ساخت به دلیل شبیه سازی در نرم افزار

معایب : 1– تولید در تعداد کم به صرفه نبوده 2- زمان ساخت بیشتر

 

قیمت ساخت قالب اکستروژن

جهت استعلام هزینه ساخت قالب اکستروژن میتوانید هم اکنون با کارشناسان مجرب و دوره دیده دیجی آلوم در تماس باشید. همچنین برای سفارش ساخت قالب اکسترودر کافیست از طریق تلفن های تماس مجموعه دیجی آلوم با ما در ارتباط باشید.

تلفن تماس با مجموعه دیجی آلوم

۲۲۸۴۱۳۹۸ – ۰۲۱

به پایان یکی دیگر از مقالات کاربردی و تخصصی در زمینه قالب های اکستروژن رسیدیم. در صورتی که نیاز به مشاوره دارید و یا تجربه ای در خصوص استفاده از قالب اکستروژن دارید، در بخش دیدگاه ها آن را با سایرین به اشتراک بگذارید تا توسط کارشناسان فنی و دوره دیده دیجی آلوم بررسی شده و پاسخ خود را دریافت نمایید.

 

منبع : دیجی آلوم

مطالب مرتبط

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

09127106787

× ارتباط از طریق واتس آپ