انواع اکستروژن آلومینیوم

folder_openدانش فنی
commentبدون دیدگاه

 به صورت کلی و در توضیح انواع اکستروژن آلومینیوم باید گفت دو روش اکستروژن آلومینیوم در صنعت مورد استفاده قرار میگیرد:

روش اکستروژن آلومینیوم گرم

در حالت کلی با توجه به اینکه ایجاد فشار های خیلی بالا با توجه به محدودیت های تجهیزات و ماشین آلات مهیا نیست برای آسانتر کردن این عملیات به گرم کردن (پیشگرم) بیلت آلومینیومی یا شمش آلومینیومی اقدام میکنند که در اثر این کار مرحله اکستروژن آلومینیوم تسهیل میگردد که به کل این عملیات اکستروژن گرم گفته میشود.

همچنین راه دیگر علاوه بر پیش گرم بیلت، استفاده از روان کننده هاست که باعث کاهش فشار و سپس اکسترود پروفیل میگردد. انواع اکستروژن آلومینیوم

از ویژگی های اکستروژن گرم ساخت و تولید پروفیل های آلومینیومی و مصنوعات فلزی با شکل مقطع یکسان و ثابت در طول های بلند مانند انواع لوله های آلومینیومی و انواع تسمه آلومینیومی و مفتول آلومینیومی میباشد.

 روش اکستروژن آلومینیوم سرد

در روش اکستروژن آلومینیوم سرد (Cold Extrusion) بر خلاف روش اکستروژن گرم، دیگر نیازی به گرم کردن ماده اولیه قبل از عملیات اکستروژن نیست و عملیات اکستروژن در دمای معمولی محیط انجام میگیرد. به عبارت دیگر اکستروژن سرد به نوعی یک عملیات مرحله دوم یا نهایی بر روی محصولات تولید شده به روش های مانند اکسترود گرم یا روش تولید نورد یا ریخته گری  می باشد.

 

در مورد محاسن این روش نسبت به روش اکستروژن گرم میتوان به کاستن از میزان اکسیداسیون سطحی ، رسیدن به سختی و استحکام مطلوب با توجه به عملیات سخت کاری با روش کار سرد و کیفیت سطح بسیار عالی اشاره کرد.

همچنین بخوانید:  تفاوت آلیاژ 6061 و 2024

از کاربردهای روش اکستروژن سرد میتوان در تولید انواع قطعات مربوط به تجهیزات نظامی و وسیله های نقلیه و برخی تجهیزات الکترونیکی که کاربرد فراوان دارند نام برد.

مطالب مرتبط

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

09127106787

× ارتباط از طریق واتس آپ