بازار تشنه بیلت آلومینیوم و عدم عرضه آن

folder_openاخبار آلومینیوم
commentبدون دیدگاه

در کشور هر سال در حدود 300.000 تن شمش و 50.000 تن بیلت آلومینیوم تولید می شود ولی در بازار بورس معاملاتی که در مورد آلومینیوم انجام می شود نشان می دهد که مقدار آلومینیومی که در کشور تولید می شود بسیار بالاتر از مقداری است که در بازار بورس عرضه و معامله می شود. 

در بازار آلومینیوم مدت زمانی است که بعد از تولید به طور مشخص سیر عرضه شدن و معاملات را نمی توان تشخیص داد و این سیر به شدت نسبت به قبل تغییر کرده است. در سال های گذشته معاملانی که در صنعت آلومینیوم می شد در هر ماه کاملا مشخص بود و ما در هر ماه بیش از 30.000 تن از محصولات آلومینیومی در بازار پخش می شد.

شمش و بیلت آلومینیوم

در گذشته بعد از تولید آلومینیوم ، تولید کنندگان برنامه معینی برای توزیع ماهانه محصولاتشان داشتند و این اطلاعات را در اختیار خریداران می گذاشتند. مثلا در اواخر سال گذشته 35.000 تن در بازار بورس محصولات آلومینومی عرضه شد و فقط از این بین 14.000 تن تقاضا داشت که از این بین 10.000 تن از آن فروخته شد.

با شرایط ایجاد شده، شرکت آلومینیوم المهدی که شرکتی خصوصی است و نیازی به عرضه محصولاتش در بازار بورس نمی بیند و فقط در بازار آزاد محصولاتش را می فروشد. ولی شرکت ایرالکو محصولاتش را نتوانست در بازار بورس بفروشد زیرا تمام محصولات را در ابعاد بزرگ و بلوک در بورس عرضه کرد و خریداران نتوانستند به این صورت به طور حجیم و بلوکی خرید کنند و ناچار به صادرات محصولاتش شد.

همچنین بخوانید:  خبر افزایش تولید بیلت و شمش آلومینیوم تا سال 1399

در اواخر امسال معاملات شمش و بیلت آلومینیوم نتوانست به خوبی انجام بپذیرد. زیرا در یک محاسبه آماری مشخص شد که در ماه آبان حدود 7.000 تن  شمش و بیلت آلومینیوم در بازار بورس عرضه شد ولی مقداری بیشتر از این عرضه برابر با  حدود 11.000 تن تقاضای خریداران را شاهد بودیم و خریدی برابر با حدود 6.000 تن داشتیم. شرکت ایرالکو که تنها تولید کننده بیلت آلومینیوم در داخل کشور است فروشی به میزان 4.000 تن و تقاضایی برابر با حدود 9.000 تن داشت یعنی با داشتن تقاضایی 2 برابر فروش مواجه شد. و بیلت آلومینیوم با داشتن حدود 2.000 تن تقاضا به میزان 3.000 تن عرضه شد و در آخر 1700 تن آن به فروش رفت.

مطالب مرتبط

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

09127106787

× ارتباط از طریق واتس آپ