بحران بیلت آلومینیوم

folder_openاخبار آلومینیوم
commentبدون دیدگاه

بحران بیلت آلومینیوم (خرداد 97)

در خصوص تهیه و تامین بیلت و شمش مورد نیاز صنایع پایین دستی صنعت آلومینیوم، این نیاز در طول هفته های اخیر بسیار مسئله ساز شده است.

  بحران بیلت آلومینیوم (خرداد 97)

آنچه از جانب تامین کنندگان شمش و مواد اولیه در حال رخ دادن است صادرات شمش و در حقیقت فروش خام محصولات تولیدی خود میباشد و با این ادعا که امکان فروش گران تر محصولات تولیدیشان برایشان مهیا شده اینطور با موجودیت صنایع پایین دستی بازی میکنند.
نکته قابل توجه در این مورد، بر خلاف ادعای این شرکت ها، فروش زیر بهای ال ام ای است و به صنعت داخلی نمیتوان بیش از این خیانت کرد که شمش را به بهای زیر بهای LME  صادر کنیم صرفا به خاطر منافع مقطعی و زودگذر. آنچه مسلم است امکان فروش شمش در داخل به بهای بالاتر وجود دارد اما تمایل به صادرات با بهای پایین تر و دریافت نقدی مطالبات، کار صنایع پایین دستی را بسیار پیچیده کرده است.

زمانی که سیاست گذاری اقتصادی و کلان یه کشور بر اساس حمایت از تولید داخلی برنامه ریزی میشود انجام این دست اقدامات نه تنها حمایت از این مجموعه ها نیست و بر خلاف آن بردن این مجموعه ها به سمت ورشکستگی و به تعطیلی کشاندن آنهاست. زمانی که ما در صنایع پایین دستی نزدیک به پنج هزار تن نیاز و ظرفیت خالی در زمینه شمش و بیلت داریم و امکان تولید و تامین نیاز داخل و حتی در حالت خوش بینانه امکان صادرات محصولات تولیدی و محصولات تمام شده را از آنها سلب میکنیم شعار حمایت از تولید داخلی، به واقع معنی شعاری پیدا میکند.

همچنین بخوانید:  وضعيت وخیم شرکت آلومينيوم ايران ( ایرالکو)

میل به سود بیشتر و معاملات کلان و عدم  توجهی به صنایع پایین دستی کار تولید و عرضه محصولات و مصنوعات آلومینیومی را بسیار پیچیده کرده و چه بسا در این مقطع وظیفه وزارت صنایع، ستاد تنظیم بازار و بخش های کنترلی بیشتر و بیشتر شده باشد. امید که راهکاری بیاندیشند.

مطالب مرتبط

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

09127106787

× ارتباط از طریق واتس آپ