تغییرات قیمت شمش آلومینیوم در هفته آخر سال 95

folder_openاخبار آلومینیوم
commentبدون دیدگاه

در آخرین هفته تولیدی در سال ۹۵ بازار آلومینیوم هم آرامش در قیمت ها را تجربه نمود و در حالی که با کاهش قیمت شمش آلومینیوم روبروست هیجان چندانی در معاملات بازار آلومینیوم وجود ندارد .

 در هفته گذشته با کاهش قیمتهای جهانی آلومینیوم  و دلار شاهد روند نزولی قیمت شمش آلومینیوم از ۸۳۵۰ تومان در اوایل هفته به ۸۱۳۰ تومان در پایان هفته بودیم . 


 اما این تغییرات در قیمت بیلت آلومینیومی بی تاثیر بود و همچنان قیمت این مواد اولیه ی مهم و استراتژیک علیرغم تغییرات قیمت شمش در پایه ۸۹۵۰ تا ۹۰۰۰ تومان معامله می شد که این قیمت تاثیر مستقیم بر میزان معاملات پروفیل آلومینیوم در بازار دارد. البته قیمت  مواد و بیلت دستی (ریختگی) تولیدی دیگر مجموعه های ریخته گری یکی از اصلی ترین رقیب های بیلت ایرالکو محسوب می شود  که با قیمت معقول تر و مناسب تر در بازار معامله میگردد  و تمایل خرید بیلت  آلومینیوم بیشتر به خرید این نوع مواد اولیه است .

در بازار  خرید و فروش جهانی قیمت آلومینیوم  وابسته به  افزایش بهای دلار و زمزمه های افزایش نرخ بهره در آمریکا از یک طرف و از طرف دیگر اقدام چین بعنوان یکی از بزرگترین مشتریان مواد معدنی جهان در کاهش هدف رشد اقتصادی از ۶.۷درصد به ۶.۵درصد  در سال ۲۰۱۷  و همچنین کاهش کسری بودجه از ۳.۸درصد سال قبل به ۳درصد در سال ۲۰۱۷ زمینه ساز شد تا نگرانی از سیاستهای انقباضی چین افزایش پیدا کند و دلیل کاهش قیمت آلومینیوم در بازارهای جهانی شود .

همچنین بازار دلار و ارز در هفته ایی که گذشت بر اساس نرخ اعلام شده از صرافیهای مجاز با کاهش محسوس قیمت همراه بود و قیمت ارز از ۳۷۸۰ تومان تا ۳۷۲۰ تومان پایین آمد که در نهایت میانگین قیمت در پایان هفته گذشته  ۳۷۵۶ تومان رسید که نسبت به دو هفته قبل 230  ريال کاهش داشته است .

همچنین بخوانید:  تولید شمش با کیفیت و بازیافت آلومینیوم در کشور

بر اساس همین فرمول در محاسبه قیمت پایه شمش آلومینیوم  ۹۹/۷۰ برای هفته جاری حدود ۷۵۶۳  تومان پیش بینی میشود . که نسبت به قیمت پایه عرضه هفته گذشته  ۲۳۴ تومان کاهش خواهد داشت .

 

 

 

مطالب مرتبط

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

09127106787

× ارتباط از طریق واتس آپ