خبر افزایش تولید بیلت و شمش آلومینیوم تا سال 1399

folder_openاخبار آلومینیوم
commentبدون دیدگاه

دفتر مهندسی آلوپای: خبر از رئیس هیات مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم جهت افزایش تولید آلومینیوم تا سال 1399 به 780 هزار تن

رئیس هیات مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم فرمود: طبق طرح ریزی ایجاد شده در آینده سال 1399، میزان تولید آلومینیوم ایران به 780 هزار تن می رسد که در حال حاضر بیش از 61/5 درصد این عمل اجرا شده است.

آقای هوشنگ گودرزی در مذاکره با ایرنا اضافه کرد: در آینده سال 1404 میزان تولید آلومینیوم ایران به 000/200/1 تن می رسد که مستلزم آن بهره گیری از سرمایه خارجی و داخلی می باشد. ایشان افزودند: امروز 25% از قیمت پایانی صنعت آلومینیوم مرتبط به انرژی می باشد که کشور ایران با داشتن منابع نفت وگاز و نیروهای انسانی کارشناس، می تواند جریان صعودی در این زمینه داشته باشد.

کشور ایران در سال ۲۰۱۶میلادی با فرآوری ۳۴۲ هزار تن شمش آلومينيوم، مقام ششم منطقه خليج‌فارس را با بهره 6% متعلق به خود کرد. همین طور در دهه 50 خورشیدی اولین تولید کننده آلومینیوم در منطقه بوده ولی در حال حاضر کشورهای شبه قاره ، در این زمینه کوشش می کنند. طبق صحبت ایشان،کشور ایران قسمتی از مواد اولیه مورد احتیاج را از منطقه جاجرم(خراسان شمالی) فراهم می کند که از نیروی انسانی قدرتمندی نیز  بهره مند است.

به تفسیر از ایرنا: وزارت صنعت ، معدن و تجارت در زمان 10 ماهه سال جاری ، مقدار فرآوری شمش آلومینیوم در شرکت های هرمزال (بندرعباس)، المهدی و ایرالکو (اراک) را 577/244 تن خبر داد. در اين مدت مقدار توليد پودر آلومينا نيز ۱۹۵،۱۲۶ تن درج شد. کلیه فرآوری شمش آلومینیوم کشورهای اطراف خلیج فارس و ایران در سال 2016 به 115/571/5 تن رسیده که امارات با 000/471/2 تن ، بهره 44% را در این منطقه به خود تعلق داد. آقای گودرزی افزود: موافقت هسته ای ( برنامه کامل عمل مشترک. برجام) شروط بین المللی را برای همراهی های برون مرزی توسعه بخشید.

همچنین بخوانید:  تخفیف ترانزیت پنبه و آلومینیوم تاجیکستان

طبق اطلاعات اظهار شده در انجمن عمومي ساليانه سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو) در مهر سال جاری، مقدار سرمايه‌گذاري مورداحتیاج براي طرح‌هاي گسترش زنجيره آلومينيوم ۱۱ميليارد دلار می باشد که21/5 % از کل سرمايه‌گذاري مورداحتیاج قسمت معدن و صنايع معدني را تا چشم انداز ۱۴۰۴ دربر مي‌گيرد. به تفسیر از ايرنا، آمارهای به دست آمده شده در عرصه صادرات 8‌ماهة سال جاری نشان می دهد، فرستادن زنجيره آلومينيوم و فرآوری های آن اضافه بر ۱۲۹،۷۰۰ تن به قیمت بيش از ۱۸۳،۴۰۰،۰۰۰ دلار بود که ازلحاظ وزن و قیمت نسبت به 8 ‌ماهة سال ۱۳۹۴ به‌ترتيب 28/6 %  و 7/2 %  افزايش يافت.

 

مطالب مرتبط

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

09127106787

× ارتباط از طریق واتس آپ