دلایل افزایش قیمت آلومینیوم (شهریور 96)

folder_openاخبار آلومینیوم
commentبدون دیدگاه

قیمت آلومینیوم رو به بالا برای یک دوره 5 ساله

طبق بررسی های یه عمل آمده موسسه مالی و پژوهشی مکوایری متوسط قیمت آلومینیوم و  شمش و بیلت در طول سال‌های 2017 و 2018 و 2019 به ترتیب زیر افزایش یافته است. این روند نشان دهنده ی افزایش همواره قیمت آلومینیوم در طول این سالها و مسلماُ تداوم این شرایط خواهد بود.
سال 2017:   2.7%+⬆️  
سال 2018:   7.3%+⬆️ 
سال 2019:   8.7%+⬆️ 

اما اگر بخواهیم به دلایل این موضوع بپردازیم دلایل بسیار زیادی زمینه ساز افزایش قیمت فلزات علی الخصوص فلز گران بهای آلومینیوم و شمش و بیلت آلومینیومی میباشد.

خروج سرمایه از صنعت آلومینیوم و سرمایه گذارای به سمت تقاضای بازار چین:

یکی از موارد مهم در این زمینه تغییر نگرش سرمایه گذاران به سمت تقاضای بازار چین و تمایل به سرمایه گذاری به منظور توسعه بازار های کشور چین میباشد. این اولین بار نیست و آخرین بار نیز نخواهد بود که تصمیم های اقتصادی کشور چین ، چطور معادلات اقتصادی جهان را بر هم میزند و در تصمصم گیری ها ایجاد چالش مینماید. وقتی سرمایه گذاران بر اساس این قبیل تصمیم ها ، سرمایه ها را به سمت این بازار گسیل میکنند آنچه رخ میدهد چالش در دیگر بخش ها و ایجاد معضل در صنایعی مانند صنعت آلومینیوم میگردد.

کاهش مازاد تولید شمش و بیلت آلومینیومی:

از همین دست تصمیم ها در حوزه کشور چین میتوان به فشار از سمت دولت چین برای کاهش مازاد ظرفیت تولید شمش و بیلت آلومینیومی و تمرکز بر سایر بخش ها اشاره کرد که زمینه ساز یروز افزایش قیمت در مورد آلومینیوم گردید.

همچنین بخوانید:  بحران بیلت آلومینیوم

مدیریت گازهای گل خانه ایی در تولید شمش و بیلت آلومینیومی:

آخرین و مهمترین عامل افزایش قیمت، اعمال مقررات سخت گیرانه محیط زیستی بر روی کشور های صنعتی و فشار بر مدیریت تولید گازهای گل خانه ایی میباشد. اگرچه دونالد ترامپ برای نجات بازار خود ،قرارداد مدیریت تولید گازهای گل خانه ایی را منتفی دانست ولیکن بیشتر کشور های صنعتی به این قرار پایبند هستند و این موضوع باعث افزایش قیمت فلزات اساسی خصوصا شمش و بیلت آلومینیوم گردیده است.

مطالب مرتبط

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

09127106787

× ارتباط از طریق واتس آپ