نرم افزار شبیه سازی ریخته گری

folder_openدانش فنی
commentبدون دیدگاه
نرم افزار شبیه سازی ریخته گری

نرم افزار شبیه سازی ریخته گری     Die casting simulation software   

نرم افزار شبیه سازی ریخته گری  امکان  یک بررسی کامل به منظور پیش بینی وحل مسایل در جریان ریخته گری برای طیف گسترده ای از فرایندهای ریخته گری فلز را ایجاد می کند. شناسایی نقص در ریخته گری فلز، طراحی قطعات با مواد جدید برای قطعات سبک تر ومستحکم تر و یا انجام دوباره کار طراحی برای ارائه یک طراحی بهینه، برخی از کاربرد هایی است که کاربران نرم افزار از آن استفاده می کنند تا به آنها در حل مسایل  حین  اجرا کمک کند. صرفه جویی در هزینه ها با کاهش میزان ضایعات، کوتاه شدن زمان رسیدن به بازار و پیشی گرفتن در رقابت یکی دیگر از منفعتهای نرم افزار است.

شبیه سازی ها اطلاعات دقیق در خصوص پر کردن و انجماد قطعات قالب را در طی ردیابی نقص های مختلف مانند تخلخل های مختلف، اکسید های سطحی، هوای جذب شده و تنش های گرما و تغییر شکل و غیره ارائه می دهند. نرم افزار شبیه سازی همچنین می تواند مشخصات قالب یا قالب های حرارتی و سایر خواص مانند گرمایش هسته ای را تحلیل کنند. طرح های شبیه سازی بهینه سازی، زمان تولید را در کارخانه کاهش می دهد و کیفیت را افزایش می دهد . شبیه سازی فرآیند ریخته گری باعث می شود که مدلسازان بتوانند در هزینه های طراحی و توسعه صرفه جویی کنند. نرم افزارهای مناسب برای انواع قالب ریزی ،ریخته گری شن، ریخته گری قالب دایمی و ریخته گری فشار بالا، مدل سازان می توانندمناسب ترین نرم افزار ،مطابق با کاربرد مورد نظر انتخاب کنند .

همچنین بخوانید:  ویژگی آلومینیوم آلیاژ 1060

به طور کلی نرم افزار شبیه سازی ریخته گری، فرآیند و نتیجه عملیات ریخته گری را در کسری از زمان شبیه سازی می کند و انواع مشکلات احتمالی را نشان می دهد،  به راحتی میتوان مشکلات را با استفاده از همان نرم افزار مرتفع ساخت و نتیجه را دوباره بررسی نمود.میزان صرفه جویی در هزینه مواد اولیه ، نیروی انسانی همینطورصرفه جویی در زمان نسبت به شیوه آزمون و خطا  روشن است و مسلما با این امکانات، کیفیت محصول نهایی بسیار بهترخواهد بود. این راهکار پیشی گرفتن در میدان رقابتی تولید امروز است.

 

مطالب مرتبط

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

09127106787

× ارتباط از طریق واتس آپ