وضعيت وخیم شرکت آلومينيوم ايران ( ایرالکو)

folder_openاخبار آلومینیوم
commentبدون دیدگاه

 شرکت آلومینیوم ایران( ایرالکو) که تنها تولید کننده بیلت آلومینیوم به نام بیلت ایرالکو در ایران است  اخیراً دچار حواشی مختلفی شده که به عنوان بزرگترین واحد معدنی کشور شمرده می شود و یکی از موارد الایندگی کارخانه اراک می باشد که در مجلس نیز به بررسی این واحد پرداخته شد و به این نتیجه رسیدند که از عوامل عمده این آلایندگی عدم مدیریت در تهیه مواد اولیه می باشد که این امر موجب شد دیگ های موجود تعطیل و به تدریج خاموش شوند.

می دانیم که یکی از صنایعی که مصرف انرژی بالایی دارند صنعت آلومینیوم می باشد و دست اندر کاران این صنعت به درستی می دانند که نمی توان چشم انداز بلند مدت و رو به پیشرفتی را از این صنعت توقع داشت.

یکی از مسائلی که شرکت ایرالکو با واحد صنعنی و زیست محیطی اراک داشت این بود که آلودگی از این منطقه بسیار بالاست و بیان شد که استاندار اراک، ایرالکو را به بدقولی توصیف کرد زیرا در مورد محیط زیست وعده هایی داد و عمل نکرد ، وی درخواست داد سریعا برای این شرکت از سوی سازمان حفاظت محیط زیست تمهیداتی اندیشه شود.

مدیرعامل جدید شرکت ایرالکو

به دلیل حوادث اتفاق افتاده، جلسه هیت مدیره برگذار شد و گفته می شود که به احتمال زیاد مدیر عامل این شرکت جابجا می شود و مدیر عامل جدید به نام مهدی ثقفی مدیر عامل جدید معرفی می شود و بهمن اخوان عزل می شود.

ثقفی قبل از اینکه به عنوان مدیر عامل ایرالکو فعالیت خود را آغاز کند در شرکت آلومینیوم المهدی و شرکت سنگ آهن گل گهر به عنوان مدیر عامل بوده و باید بررسی شود که آیا وی می تواند با توجه به حساسیت های مجلس از وقایع اتفاق افتاده باعث بهره وری مفید در این واحد صنعتی شود یا خیر.

همچنین بخوانید:  خودکفایی کشور های منطقه و خواب سنگین صنعت آلومینیوم ایران

 

 

 

مطالب مرتبط

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

09127106787

× ارتباط از طریق واتس آپ