ویژگی های پروفیل آلومینیوم

folder_openدانش فنی
commentبدون دیدگاه

در بررسی ویژگی های پروفیل آلومینیوم، پروفیل آلومینیوم از نظر قدرت در برابر محصولات دیگر مانند پروفیل یو پی وی سی از سطح بالاتری برخوردار است . این پروفیل ( فلز آلومینیوم ) دارای خصوصیاتی ویژه مثل زیبایی – دوام و طول عمر بالا – رنگپذیری راحت و وزن مناسب برای استفاده در درب و پنجره است ، ولی متاسفانه در سالهای گذشته بدون در نظر گرفتن شرایط اقلیمی کشور و آب و هوایی ، پروفیلهای پی وی سی را وارد کشورمان کردند که این امر به دلیل نداشتن علم و دانش کافی نسبت به این پروفیل و تبلیغات نامناسب برای مصرف کنندگان ، وارد بازار شد و در اختیار تامین کنندگان درب و پنجره و ساختمان سازی قرار گرفت. اما بعد مدتی با بالا رفتن سطح اطلاعات مشتریان در مورد پروفیل یو پی وی سی و ایجاد مشکلات این محصول با افت فروش در بازار مواجه شد و سیر نزولی آن به طور محسوس قابل مشاهده بود .

در ادامه مطلب تفاوتهایی که در استفاده از پروفیل یو پی وی سی و آلومینیوم وجود دارد بیان شده است :

1- میزان قدرت و استحکام :

امروزه با توجه به ابعاد و اندازه های مختلف که هر روزه در حال تغییر است و در طراحی ها بزرگتر لحاظ میشوند و همچنین با توجه به وزن شیشه های دوجداره ، کارایی مناسب درب وپنجره مهم است . در پروفیل یو پی وی سی به دلیل مخفی بودن آن در محصول نهایی در کیفیت آن کوتاهی میکنند و به همین دلیل قدرت آلومینیوم چند برابر بیشتر از یو پی وی سی میباشد.

همچنین بخوانید:  مشاوره آلومینیوم

2- میزان سختی :

این ویژگی در بررسی ویژگی های پروفیل آلومینیوم در کاربرد محصولات در طول زمان مشخص میشود. نسبت سختی آلومینیوم به نسبت یو پی وی سی 27 برابر است که این موضوع نشان دهنده برتری آلومینیوم نسبت به یو پی وی سی است.

3- نحوه اتصالات :

اتصالات در پنجره یو پی وی سی فقط در قسمتهای بیرونی، مخصوصا در کنجها با جوشکاری تامین می شود ولی در پنجره های آلومینیومی با تکیه به چند اتصال به خصوص یراق آلات پیچ و پرچی استفاده میشود که قدرت اتصال به بهترین نحو و فوق العاده بالا می باشد . برای نصب یراق در هر دو مورد به صورت مشابه و متنوع برای استفاده لولا و دستگیره به طور مستقیم روی پروفیلهای از همان جنس وصل میشود که در استفاده های مکرر و وزن بالا در طول زمان ضعیفتر میشود در اصطلاح جا باز میکند و دچار افتادگی می شود که این اتفاق در آلومینیوم کمتر است زیرا یراق ها به فلز آلومینیوم نصب میشود.

4- سیستم کشویی :

در این سیستم پنجره های یوپی وی سی به مرور زمان در اصطحکاک سطوح پروفیل خورده میشود همین امر باعث شده تا شرکت های معتبر از این محصول استفاده نکنند ولی بعضی از شرکت ها از یراق های آلومینیومی برای جلوگیری از خوردگی سطوح یو پی وی سی استفاده میکنند. درب و پنجره های آلومینیومی این مشکلات را ندارند.

مطالب مرتبط

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

09127106787

× ارتباط از طریق واتس آپ