گزارش آمار معاملات آلومینیوم در بورس سه شنبه مورخه ۹۶/۵/31

folder_openاخبار آلومینیوم
commentبدون دیدگاه

 آلومینیوم هفته گذشته در بازار همچنان روند صعودی قیمت را در پیش گرفته بود و در اویل هفته به ۹۴۲۰ تومان افزایش یافت . اگر چه بخشی از این افزایش متاثر از افزایش قیمتهای جهانی بود اما اعمال سیاستهای فروش و توزیع در افزایش نرخ داخلی نقش پر رنگ‌تری داشت و بسیاری از شرکتها را در بخش فروش محصولات و تامین مواد اولیه با مشکل همراه نمود .
 بیلت هم همگام با جهشهای قیمت شمش آلومینیوم با افزایش قیمت همراه بود و قیمت بیلت ایرالکو در بازار به ۱۰۰۵۰ تا ۱۰۱۰۰ تومان رسید . اما تولید کنندگان و عرضه کنندگان بیلتهای ریختگی DC همچنان در شوک قیمتها و کاهش عرضه قراضه از ارائه قیمت خودداری می نمودند .
در بازار جهانی فلزات ، آلومینیوم تحت تاثیر سطح تقاضای سیری ناپذیر اژدهای زرد ( کشور چین ) و برنامه این کشور در افزایش قدرت یوان
( واحد پول این کشور ) و مدیریت این‌ کشور درتغییر جهت هدفمندتخصیص سوبسید از مواد اولیه به صادرات مصنوعات و محصولات ساخته شده که با افزایش سطح صادرات این کشور همراه گردیده . سبب رشد قیمت آلومینیوم گردید و قیمت این فلز در روز آغازین‌ معاملات جهانی از ۲۰۳۰ دلار به ۲۱۰۴ دلار و ۵۰‌سنت در روز جمعه افزایش یافت تا میانگین‌قیمتی این‌فلز استراتژیک در هفته گذشته به ۲۰۷۲ دلار و ۲۰ سنت برسد که نسبت به میانگین دو هفته قبل ۷۵ دلار افزایش داشت ‌. نکته قابل تامل اینکه این‌ پایداری افزایش سطح تقاضا که‌منجر به کاهش میزان‌ موجودی انبارهای LME گردیده‌ می تواند زمینه افزایش بیشتر قیمتهای جهانی را تا حدودی در پی داشته باشد .
بازار ارز هم در هفته گذشته با نوسانات محدود همراه بود و میانگین قیمت ارز در هفته گذشته بر اساس اعلام صرافیهای مجاز 3816 تومان اعلام شد
( قیمت اعلامی ارز بر اساس نرخ اعلامی صرافیهای مجاز و قیمتهای مندرج در روزنامه دنیای اقتصاد )
در همین راستا و بر اساس فرمول تعیین قیمت پایه و مولفه ارز . قیمت پایه عرضه شمش آلومینیوم گرید ۹۹/۷۰ برای هفته جاری حدود ۸۵۰۳ تومان پیش بینی می گردد .
(( شایان ذکر است که شرکتهای عرضه کننده مبلغ ۳۰ تومان به ازای افزایش گرید شمش ، به قیمتهای پایه عرضه اضافه می نمایند .))

همچنین بخوانید:  صنعت آلومینیوم راهبرد مشخصی ندارد

مطالب مرتبط

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

09127106787

× ارتباط از طریق واتس آپ