ایمنی درتولید آلومینیوم

folder_openدانش فنی
commentبدون دیدگاه

ایمنی درتولید آلومینیوم ، اولویت اول برای همه تولید کنندگان آلومینیوم است. توجه قابل ملاحظه ای به این موضوع در دهه های گذشته شده است و به این ترتیب سلامت و ایمنی کارکنان بخش مهمی از صنعت آلومینیوم شده است. حفاظت از کارکنان الزامی است، زیرا مواجهه های احتمالی با خطر برای کارکنان این صنعت وجود دارد. هیچ چیز مهم تر از بازگشتن کارکنان سالم به خانه در پایان روز کاری نیست. محیط کاری ایمن بسیار مهم است.

ازتمام حوادث در محل کار می توان پیشگیری کرد. عبارت  “تصادفات اتفاق نمی افتد، آنها ناشی می شوند ”  یک فلسفه منطقی است. بنابراین، آسیب های مربوط به کار و همچنین بیماری ها ی ناشی از فضای کارقابل پیشگیری است.

آلومینیوم در بدن انسان

آلومینیوم یک فلز است که علاوه بر ایمنی در تولید آلومینیوم ،  در اطراف ما فراوان است. مردم آن را می پوشند، آن را طبخ می کنند و آن را می خورند و می نوشند. مواد غذایی زیادی در فویل آلومینیومی بسته بندی می شود و قوطی های نوشابه معمولا از آلومینیوم ساخته شده اند. مصرف روزانه آلومینیوم ممکن است از 10 تا 100 میلی گرم باشد، بیشتر از طریق مسیرهای خوراکی وارد بدن ما می شود، با این وجود، بیشتر آن دفع می شود. با این حال، مقدار آلومینیوم در بدن انسان بین 50 تا 150 میلی گرم است و میانگین آن حدود 65 میلی گرم است. حدود نیمی از آلومینیوم بدن انسان در استخوان ها و حدود یک چهارم در ریه ها ذخیره می شود.

اندازه گیری آلومینیوم در خون کارگران صنعتی همواره دشوار بوده است زیرا تجهیزات نمونه گیری بسیار زیاد شامل آلومینیوم هستند و بنابراین ممکن است آلودگی نمونه به راحتی رخ دهد. افراد سالم معمولا کمتر از 10 میکروگرم در لیتر آلومینیوم در خون دارند. آلومینیوم خون تا حدودی در کارگران سالن آلومینیوم افزایش می یابد. با عملکرد نرمال کلیوی، آلومینیوم به راحتی در ادرار دفع می شود. تا کنون، نشان و مدرکی در مورد بیماری ناشی از آلومینیوم یا اختلالات عصبی در میان کارگران سالن احیا وجود ندارد.

همچنین بخوانید:  خوردگی آلیاژ آلومینیوم

 

مطالب مرتبط

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

09127106787

× ارتباط از طریق واتس آپ