تاثیر نانو ذرات در جوش آلومینیوم

folder_openدانش فنی
commentبدون دیدگاه

نانوذرات وسیله ای برای بهبود بخشیدن به اتصالات جوشکاری در خودروسازی و صنایع هوافضا

فلز آلومینیوم چگالي کم و خواص مکانيکي بسيار زیادی دارد و در بسياري از صنايع گسترش يافته است. طيف‌هاي آلياژهاي آلومينيوم گسترده اند بنابراین گاهی برای جوشکاری قطعات آلياژي با مشکلاتي مواجه می شوند.

پژوهشگران با استفاده از نانوذرات در صنایع هوافضا و خودروسازی و حمل و نقل ریلی روشی را برای بهبود بخشیدن به ایجاد اتصالات جوشی ارائه دادند.

یکی از محققان دانشگاه تهران عنوان کرد که هدف از این مطالعات بهره گیری از نانوذرات برای بهتر عمل کردن مکانیکی و متالوژی اتصال جوشی انواع آلیاژ آلومینیوم می باشد. به این گونه از دو روش جوشکاري اصطکاکي اغتشاشي يکي با خواص خوردگي قابل ‌توجه و ديگري با نسبت استحکام به وزن عالي براي اتصال دو نوع آلياژ مختلف آلومينيوم، استفاده‌ شد.

به  منظور بهبود بخشیدن در ناحيه جوش يک منطقه نانوکامپوزيتي تشکیل شده از فاز آلياژي آلومينيوم به ‌عنوان فاز زمينه و نانوذرات آلومينا به ‌عنوان فاز پراکنده استفاده می شود.اتصالات نانوکامپوزیتی از عمر طولانی تری برخوردار هستند و به همین دلیل هزینه های کمتری را شامل می شود.

در آخر مقايسه ای بين نتايج  استفاده و عدم استفاده از نانو ذرات بيانگر بهبود مقاومت به خوردگي، مقاومت به سايش و سختي اتصالات تقويت شده است.

 

 

 

 

همچنین بخوانید:  خوردگی آلومینیوم

مطالب مرتبط

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

09127106787

× ارتباط از طریق واتس آپ