روش اجرای نما با پروفیل اچ و ال

folder_openمطالب مرتبط با صنایع
commentبدون دیدگاه

روش اجرای نما با  اچ و ال  (H & L)

در این روش در مرحله نخست ،که آن را زیرسازی می‌نامیم شبکه‌ای از پروفیل آهنی با ابعاد مقطع 40*40 و یا 20*40 میلی‌متر بر روی اسکلت بتنی یا فولادی  ساختمان و بر اساس طرح کلی نما اجرا می‌شود. زیرسازی در این سیستم مشابه روش فیکس است. سپس پروفیل‎های آلومینیومی که با مقاطع H و L  توسط گزوه مهندسی آلوپای تولید شده، توسط پیچ یا پرچ روی زیرسازی فلزی نصب می‏گردند. پس از آن ورق‎های کامپوزیت مطابق نقشه و طرح ، شیار و برش خورده و بر خلاف روش فیکس اصلا نیازی به خم کردن نمیباشد و صورت  کشوئی در داخل پروفیل‌ها قرار می‎گیرند.

اجرای نما با پروفیل آلومینیومی اچ و ال

برخی ایرادات و اشکالات روش اجرای نما با پروفیل آلومینیومی اچ و ال: 

 از ایرادات و اشکالات روش اجرای نما با پروفیل اچ و ال (H & L  Aluminium Profile)  آب‎بندی می باشد که از این نظر استاندارد نبوده و می‎توان گفت که از این روش تنها در ایران استفاده می‌شود. اما برتری این روش  سرعت اجرا میباشد که در قیاس با روش فیکس سریع‎تر می‎باشد. همچنین در این روش به جهت دسترسی به یک تایل به علت آسیب‎دیدگی و سرویس آن، امکان دسترسی  واحد وجود نداشته و باید کل نما تا رسیدن بع تایل آلومینیومی مورد نظر باز شود.

از اشکالات دیگر سیستم اچ و ال، فیکس و محکم نبودن تایل آلومینیومی  در داخل پروفیلهای آلومینیومی بوده  و تکان های شدید آن در هنگام وزش باد شدید  باعث سر و صدا و آسیب می‎گردد.

برتری های روش اجرای نما با پروفیل آلومینیومی اچ و ال:

  •      سرعت اجرای نما 

  •     اگر کارفرما به شیار ایجاد شده در روش فیکس علاقه‌مند نباشد، در این روش نما با خط های شبکه‎ای حاصل از پروفیل‌های اچ و ال آلومینیومی  که می‎توانند هم‎رنگ یا با رنگ متضاد باشند، پوشیده می‌شود.
 
همچنین بخوانید:  لایت باکس آلومینیومی چیست؟

مطالب مرتبط

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

09127106787

× ارتباط از طریق واتس آپ