پروفیل آلومینیوم کرتین وال – لامل

folder_openپروفیل های موجود
commentبدون دیدگاه

 

تعریف کرتین وال   curtainwall 

کرتین وال به معنی دیوار پرده ای یا دیوار شیشه ای می باشد. به عنوان پوشش دهنده بیرونی ساختمان استفاده می شود و وظیفه آن جدا کردن بیرون و درون ساختمان است.

دیوار کرتین وال قابلیت های نظیر عایق حرارتی ، عایق رطوبتی، حفاظت از صدا، سازه جدار خارجی ساختمان ها جهت مقابله با نیروی آب و هوای بیرون ساختمان، زلزله و …

 

روش اجرای کرتین وال:

به دو روش استیک و یونتایزد دسته بندی می شود:

1-     روش استیک

این سیستم ارزانتر اجرای نمای کرتین وال می باشد. در سیستم استیک ، لامل ها قبل از اجرای نمای کرتین وال در داخل کارخانه تولید می شود و سپس به کارگاه ساختمانی ارسال می گردد.

در این سیستم معمولا اعضاء عمودی ابتدا نصب می گردند، پس از آن اعضاء افقی و در نهایت قطعات شیشه روی سیستم نصب می گردند.

 

2-     روش یونتایزد

 

این سیستم مدولار نیز نامیده می شود. تمامی مراحل بر اساس اندازه گیری و طراحی های دقیق انجام می شود. نمای ساختمان به قطعات کوچکتری که از نظر وزن و ابعاد قابل جابجایی باشد تقسیم بندی می گردد . کلیه پروفیل های به کار رفته به صورت نر و ماده ساخته شده و به صورت یک پروفیل دیده می شوند.

 کلیه اجزا در کارخانه مونتاژ شده و در آخر شیشه و سایر مصالح پر کننده در آن نصب و به محل پروژه حمل می گردند .

 

 

 

نمای کرتین وال شیشه ای لامل را به دو دسته تقسیم می کنند:

همچنین بخوانید:  مقاطع آلومینیومی پنجره- طرح آلدوکس سبک

–  فریم لس

یکی از پر کاربرد ترین نما های ساختمان می باشد. وجود لاستیک های هوا بندی و اب بندی سطح نما را ایزوله می کند.

این سیستم دارای فریمی است که از پشت، شیشه را قاب کرده و روی لامل توسط قطعات آلومینیومی متحرک نگه داشته می شود و از خارج ساختمان فقط مابین شیشه ها دیده خواهد شد. در این سیستم  لاستیک پلی آمید درون لامل قرار می گیرد.

– فیس کپ

در این سیستم قاب آلومینیومی دور شیشه وجود ندارد و شیشه مستقیما بر روی کرتین وال قرار می گیرد و یک پروفیل نگهدارنده شیشه را نگه می دارد و مانع از سقوط آن می شود و نما را ایزوله می کند. روی این نگه دارنده هم درپوش های متنوعی با عرض یکسان و طول ها ی متفاوت نصب می شود. در این سیستم لاستیک پلی امید بر روی لامل قرار می گیرد.

  تعریف لامل:

پروفیل های الومینیومی هستند که شیشه بر روی آنها سوار می شود. لامل ها به دو  صورت افقی و عمودی دسته بندی می شوند. لامل های افقی را (ترنسم) و لامل های عمودی را ( مولیون) می نامند. عرض لامل ها باید برابر باشند ولی سایز طول لامل افقی می باید کوچکتر از لامل عمودی باشد، به این دلیل که بیشتر بار شیشه بر روی لامل عمودی قرار می گیرد.

در طراحی لامل جهت شکست حرارتی، شیار هایی منظور گردیده که بتوان لاستیک هایی جهت اعمال شکستن دما به آن متصل نمود. که در برخی از سیستم ها از لاستیک های پلی آمید استفاده می شود.

همچنین بخوانید:  هیت سینک heatsink

 

 

مطالب مرتبط

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

09127106787

× ارتباط از طریق واتس آپ