گزارش قیمت شمش و بیلت در مورخه 96/06/11

folder_openاخبار آلومینیوم
commentبدون دیدگاه

آلومینیوم در اوایل هفته گذشته با توجه به نیاز برخی توزیع کنندگان به نقدینگی با کمی تعدیل حدود ۹۴۰۰ تومان و در برخی موارد قیمت مناسبتر پیشنهاد می شد اما در اواسط هفته با هدایت هدفمند بازار همراه با حرکت قیمتهای جهانی ، قیمتهای بازار داخل کمی رو به افزایش گذاشت و قیمت شمش در بازار به ۹۵۰۰ تومان رسید .

بازار بیلت آلومینیوم:

 بازار بیلت هم به پیروی از قیمت شمش طبق روال قبلی تغییرات چندانی نداشت و قیمت بیلت استاندارد در پایه ۱۰۱۵۰ تا ۱۰۲۰۰ تومان پیشنهاد می شد اما فروشندگان بیلت ایرالکویی محدود و فروش منوط به پرداخت نقدی وجه کالا بود .اما وضعیت بیلتهای ریختگی DC با توجه به وضعیت قیمت شمش و بالا رفتن قیمت ضایعات رقابت نزدیکی با قیمت بیلت استاندارد ایرالکویی داشت و قیمت این بیلتها هم در بهترین وضعیت همپای بیلت استاندارد و بعضا با قیمت بالاتر پیشنهاد می گردید . که این وضعیت فروش را برای این شرکتها با مشکل روبرو می نمود .
 در بازار جهانی فلزات ، آلومینیوم همچنان تحت تاثیر افزایش سطح تقاضا از طرف چین همراه با جو روانی کاهش تولید شمش این کشور . و محدودیت عرضه و افزایش قیمت آلومینا در بازارهای جهانی با افزایش همراه شد و قیمت این فلز در پایان هفته دوباره از مرز ۲۱۰۰ دلار عبور کرد تا با این نوسانات میانگین قیمت این فلز به ۲۰۹۶ دلار و ۴۰ سنت برسد . که نسبت به میانگین قبل تفاوت چندانی نداشت.
 اما بازار ارز طبق پیش بینی اکثر کارشناسان به صعود آرام خود ادامه داد و میانگین قیمت ارز در هفته قبل به ۳۸۶۵ تومان رسید که نسبت به دو هفته قبل ۳۳ تومان افزایش داشت
( قیمت اعلامی ارز بر اساس نرخ اعلامی صرافیهای مجاز و قیمتهای مندرج در روزنامه دنیای اقتصاد )

همچنین بخوانید:  شرکت آلومینیوم چین خبر از افزایش قیمت جهانی( میلگرد، آلومینیوم و مس)

قیمت شمش آلومینیومی:

در همین راستا و بر اساس فرمول تعیین قیمت پایه و مولفه ارز . قیمت پایه عرضه شمش آلومینیوم گرید ۹۹/۷۰ برای هفته جاری حدود ۸۷۱۰ تومان پیش بینی می گردد .
 شایان ذکر است که شرکتهای عرضه کننده مبلغ ۳۰ تومان به ازای افزایش گرید شمش ، به قیمتهای پایه عرضه اضافه می نمایند .

مطالب مرتبط

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

09127106787

× ارتباط از طریق واتس آپ