تا چه میزان تقاضای آلومینیوم پیش بینی شده از خودروهای الکتریکی  واقعی است

folder_openاخبار آلومینیوم
commentبدون دیدگاه

 

می دانیم که صنعت خودروسازی یکی از مهمترین صنایعی است که از آلومینیوم در ساخت خودرو استفاده می کند. آلومینیوم نسبت به فلزاتی از قبیل فولاد و آهن که به صورت ورق استفاده می شوند و ارزانتر هستند همچنان مورد تقاضای بالای سازندگان خودرو واقع شده به دلیل استحکام بالایی که نسبت به وزن پایین خود دارد.

به دلایل ذکر شده برای تولید خودروهای سبک الکتریکی، تقاضای بالای آلومینیوم را شاهد هستیم. و همچنین خودروسازان، خودروهایی که تمام بدنه آن از آلومینیوم می باشد را به بازار وارد کردند.

 خودروهای احتراقی که وجود دارد کاهش وزن در آن بسیار حائز اهمیت می باشد به دلیل کم کردن مصرف سوخت و همچنین کاهش گازهای گلخانه ای. در خودروهای الکتریکی نسبت به خودروهای احتراقی از موتور هایی با قدرت پایینتر استفاده می شوند و همچنین وزن پایین خودرو الکتریکی باعث می شود مدت زمان شارژ باتری که نگه می دارد بیشتر باشد و مسیر بیشتری طی کند و عملکرد بالاتری داشته باشد.

می دانیم که بیشترین رشدی که در صنایع مصرف آلومینیوم داریم در صنعت خودروسازی و خودروهای الکتریکی مصرف می شود ولی به دلیل روبرو شدنه مشکلاتی بر سر راه ساخت  این خودروها مقدار مصرف آلومینیوم روند قبلی را نخواهد داشت.

در برخی از شرکت های سازنده خودرو های الکتریکی با محاسباتی که انجام دادند و نگاهی به گذشته انها نشان داد که با ضرر مواجه شدند و طراحی خودرو هایشان در ابتدا از آلومینیوم بود ولی طی بررسی هایی که انجام دادند مشخص شد برای صرفه اقتصادی بیشتر می توان از فولاد پیشرفته با استحکام بالا نیز استفاده کرد و با این کار می توانیم استفاده بسیار بالای آلومینیوم را در این خودرو ها پایین بیاوریم.

همچنین بخوانید:  وضعيت وخیم شرکت آلومينيوم ايران ( ایرالکو)

در حال حاضر 2 شرکت برای ساخت انواع باتری های خودرو و حتی باتری های خانگی با همکاری هم یک واحد تولیدی در امریکا را راه اندازی کردند.

مطالب مرتبط

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

09127106787

× ارتباط از طریق واتس آپ