قالب اکستروژن

folder_openدانش فنی
commentبدون دیدگاه

در سلسله مقالات مرتبط با فرآیند اکستروژن آلومینیوم ، در این مقاله قصد داریم به بررسی یکی از موارد مهم در این فراِیند به نام قالب اکستروژن بپردازیم.قالب اکستروژن
اگر بخواهیم اکستروژن آلومینیوم را به بخش های مختلف تقسیم کنیم شامل موارد زیر می گردد:

  1. قالب اکستروژن
  2. بیلت آلومینیوم
  3. پرس اکستروژن (با تناژهای مختلف)
  4. عملیات فینیشینگ محصول

 در این مقاله و مقالات آینده قصد داریم اهمیت هر یک از موارد فوق را در رسیدن به یک محصول مطلوب و با کیفیت و قابل رقابت با محصولات وارداتی بررسی نماییم.

 اهمیت قالب اکستروژن :

آنچه بیش از هر چیز در ساخت قالب اکستروژن اهمیت دارد توجه به ابعاد و دقت نظر در این مورد و طراحی درست و اصولی قالب اکستروژن می باشد. کم نیستند مشتریانی که با عدم رضایت از پروفیل تولیدی خود در مجموعه های غیر حرفه ایی با دفتر مهندسی آلوپای مذاکره و مشاوره می نمایند و از بی دقتی سازندگان گله مند هستند که ابعاد تولیدی در حد چند میلیمتر اختلاف اندازه دارند در حالی که طبق استاندارد آمریکا این تلرانس حد مشخصی دارد و فراتر از آن ناشی از بی توجهی در ساخت قالب و عدم شناخت صحیح نسبت به رفتار فولاد و آلومینیوم میباشد.

به طور کلی در تکمیل گفتار فوق باید به روش های نوین در ساخت قالب اشاره کرد. در چند دهه گذشته دانش ساخت قالب اکستروژن رشد بسیاری کرده و توانسته مسیر بسیار خوبی را طی نماید و استفاده از روش های سنتی کم کم رو به فراموشی است. امروزه استفاده از سیستم های شبیه ساز و همچنین نسل جدید فرز های CNC کمک بسیاری را به  سازندگان قالب اکستروژن کرده است. در آینده به شرح ساخت قالب به روش سنتی و CAD/CAM  می پردازیم.

همچنین بخوانید:  آلومینیوم آلیاژ 6060

مطالب مرتبط

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

09127106787

× ارتباط از طریق واتس آپ